آسمونی ها

فـــرهنگ مهدویت در قرآن و عترت

آسمونی ها

فـــرهنگ مهدویت در قرآن و عترت

آخـرین منجـی در آیین یهودی


آئین یهودی خودرا پیروان حضرت موسی کلیم(علیه السلام)می دانند. درآئین یهود ودربین آثارموعود نیزبه چشم میخوردوباتامل درمجموع آنچه درآثارمقدس یهودآمده است چهره سه موعود ترسیم شده است: حضرت مسیح (علیه السلام) حضرت محمد (صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم) وحضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به هر حال چون یهودیان به حضرت مسیح ایمان نیاوردند بالطبع موعودآنان هنوز ظهورنکرده است با این حساب انتظار در یهودیت کیفیتی ویژه می یابد. چون این قوم به حضرت مسیح (علیه السلام) و حضرت محمد (صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم) نگرویدند پس مساله انتظار باید برای آنان حساس و نگران کننده باشد. درکتب عهدعتیق بشارت به روزی داده شده است که بشر به ایده ها وآرمانهای خود خواهد رسید از جمله می خوانیم: آنچه یهود برآن اتفاق دارند خروج شخصی درآخرالزمان است که کوکب جهان افروز می باشد که روی زمین را به نوررب کریم روشن گرداند ... و یهودیان به انتظار او زمان می گذرانند.   ترجمه الملل و النحل.ج 1. ص 312

ادامه مطلب ...

آخـرین منجـی در آیین هندویی


http://s5.picofile.com/file/8123014084/1_707.jpg


آیین هندویی در حدود 1500 سال قبل از میلاد مسیح بنیاد نهاده شده است که یکی از پر طرفدارترین دین های جهان است در دین هندویی فرقه های متعددی وجود دارند از جمله: دو فرقه اصلی خدایانی چون (ویشنو) خدای خالق و(شیوا) خدای منهدم کننده را می پرستند وحداقل 59 فرقه فرعی نیز نوعی خدای شخصی را ستایش میکنندوبت پرستی درسرتاسر هند به اشکال مختلف وجود دارد در آئین هندو از نجات دهنده و موعودی به نام (آواتارا) سخن به میان آمده است و در منابع هندوها در کتاب (اوپانیشاد) مطرح شده است: مظهر ویشنو 

ادامه مطلب ...

اعتـقاد بـه منجـی در آییـن زرتشـت


http://s5.picofile.com/file/8122957792/zartosht.png


یکی ازمذاهب در ایران در دوره باستان زردشت است که بنیانگذار آن زرتشتو می باشد و طبق تحقیق عده ای ازمورخین و محققین ظهور ایشان را میان سده ششم و دهم قبل از میلاد نقل کرده اند. دردین زردشت که یکی ازادیان به شمار می آید و کتاب زردشتیان (اوستا) نام دارد که حدود هشتصد سال پس از مرگ زردشت تدوین یافت درآئین زردشت موعودهایی معرفی شده که آنان را سوشیانس می نامند این موعودها سه تن بوده اند از جمله مهمترین آنان آخرین ایشان است که او را سوشیانس پیروزگر می خوانند.  جاماسب نامه  ص 121


سوشیانس پیروزگر همان کریشنای برهمنان ، بودای پنجم بودائیان ، مسیح یهودیان و فار قلیط عیسویان (منظورازفار قلیط حضرت محمد مصطفی (صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم)) است. فارقلیط به معنای احمد می باشدکه حضرت عیسی (علیه السلام) بشارت ظهورایشان را درآخرالزمان نوید دادند و این نوید در سوره صف آیه 6 آمده است و مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مسلمانان است . سوشیانس پیروزگر موعود زردشتیان است چنانکه گفته اند: سوشیانس (نجات دهنده بزرگ)پس از ظهور دین را رواج خواهد داد فقروتنگدستی را ریشه کن کرده و ایزدان (منظور از کلمه ایزدان در آئین زردشتی فرشتگان درجه دوم هستند)راازدست اهریمن نجات داده و مردم جهان را همفکر وهم گفتارو هم کردارمی گرداند. جاماسب نامه ص 121

درکتاب جاماسب نامه شاگرد زردشت میگوید: مردمی از زمین تازیان و از فرزندان هاشم بیرون آید مردمی بزرگ سر بزرگ تن بزرگ ساق و به دین جد خویش بود و زمین را پر داد کند. ادیان و مهدویت ص  19 ادامه مطلب ...

اعتقاد به منجی در آیین بودایی


http://s5.picofile.com/file/8122954142/225_1.jpg



آئین بودایی560 سال پیش از میلاد حضرت مسیح (علیه السلام) توسط (گوتاما بودا) بوجود آمد.آئین بودا مذهبی فاقد خداوند است گوتاما بودا متفکری بود که یک سلسله نظریات فلسفی و عرفانی راپایه ریزی کرد ازجمله : بودا به پیروان خود تعلیم داد که فلاح و نجات آدمی دردست خود اوست و روح انسانی با تلاش خویش می تواند به مرحله کمال برسد ویگانه راه نجات تسلط برهوای نفس است.

آیین بودا آیینی است که بعلت پرطرفدار بودن قدرت بین المللی به خودگرفته است ولی همواره با این امرکه تفکر بودائی به عنوان یک دین شناخته شود مخالف شده است.

 اگر چه آئین بودائی ازنظرپیروانش یک مذهب از مذاهب پرشمار می آید که صدها میلیون پیرو دارد . کتاب بودائیان (پی تاکس) و(داماپادا) می باشد. درآئین بودائی مساله انتظار مطرح است و شخصیت مورد انتظاردراین آئین بودای پنجم می باشد. 

بشارات عهدین ص245



برداشت ازشعائر

آخـرین منجـی در مکـاتب بشـری


http://s5.picofile.com/file/8122953134/27153_17204_1_.jpg



 تمام مکاتب و ادیان و مذاهب بر اساس آثار و منابعی که از آنها موجود است، منتظر یک شخصیت الهی و یک ابر انسان کامل هستند که با قدرت و نیروی غیبی به اصلاح و اعتلای انسانیت می‌پردازد.


هندوها منتظر «کلکی»  و بودایی‌ها منتظر آخرین بودا که از آن به «میتریه یا میترا» تعبیر می‌کنند   و زردشتی‌ها منتظر «سوشیانت»   و یهودی‌ها منتظر «ماشِیَح»   و مسیحی‌ها منتظر «عیسی مسیح»  می باشند. کمتر آیینی جز مکاتب ماتریالیستی و مکاتب نهلیستی و پوچ گرا را سراغ داریم که آینده جهان را تاریک و تباه شده بدانند و تمامی ادیان به گونه ای منتظر ظهور منجی هستند.


برداشت از خبرگزاری حوزه